Oli üks Oliüks

29. august 2005

Kuidas osta kinnisvara

Variant 1.

1. Leiad endale meeldiva korteri.
2.1. Hind sobib. Jätkad punktist 3.
2. 2. Hind ei sobi, püüad seda alla kaubelda. Ei õnnestu, alustad uuesti punktist 1. Ei õnnestu, kuid lepid hinnaga, jätkad punktist 3. Kui õnnestub, jätkad punktist 3.
3. Sõlmid eellepingu, millega lepid kokku, et müüja müüb sulle ja sina ostad temalt.
4. Pangad, laenukomisjonid, notariaeg.
5. Lähed notarisse, sõlmid ostu-müügi lepingu, kannad raha, võtad võtmed.
6. Kõik on õnnelikud.

Variant 2.

1. Leiad endale meeldiva korteri.
2. Hind ei sobi, üritad alla kaubelda. Ei õnnestu, lepid olemasoleva hinnaga.
2.1. Omanik avastab, et kuigi kuulutuses on märgitud, et mööbel hinna sees, tahab ta siiski mööbli eest lisaraha või müüb korteri tühjalt.
2.2. Küsid, kui palju ta selle eest tahab.
2.3. Omanik jääb mõtlema palju ta mööbli eest tahab saada.
2.4. Kahe nädala ja pidevate meeldetuletuste ja kaootiliste mittemidagiütlevate vastuste järel otsustad, et ostad selle korteri ilma mööblita.
2.5. Omanik leiab, et ta ei müü seda korterit ilma mööblita.
2.6. Küsid mööbli hinda.
2.7. vt punkt 2.3. ...

Ja nüüd viktoriiniküsimused:

1. Kas minul on käsil korteriost 1. või 2. mudeli järgi?
2. Kuidas saavutada mudelis 2. punkti 6?
3. Kui ma leian, et lubadustest ja kokkulepetest kinnipidamine on edukate tehingute aluseks, kas ma siis olen:
a) kergeusklik
b) blondiin
c) idioot
d) kõik eelmainitud?
4. Kas mul on lootust saavutada punkti 6, kui ma teen ühe väikese Gilberti-nimelise nuku ja torgin sinna piisava hulga sukanõelu?

Me totally pissed.