Oli üks Oliüks

25. aprill 2005

Päeva jubedaim vaatepilt

Teen ma rahulikult suitsu ja mõtlen oma mõttekesi kui äkki kõlab verdtarretav mitmehäälne kiljumine, millele järgneb kiire väikeste jalgade padin. Ihukarvade tõustes küünitan ennast aknast välja vaatama ja näen umbes tosinapealist 13-14aastaste tüdrukute kampa tuulekiirusel lähenemas, kõike seda saatmas tohutu kiljumine. Kelle eest nad ometi niimoodi jooksevad? Jälitajat ei paista kuskilt. Küll aga valjeneb kiljumine. Ja nähtavale ilmub ka jooksu põhjus. Nimelt väljus telemajast kaks Vanilla Ninja tsikki (ehk on vabandatav mu ignorantsus, mis väljendub nende nimede mitteteadmises). Jooksult kuskilt haaratud fotoaparaadid plõksuvad, lapsed kiljuvad, rebides seljakotist vihikuid, et aga oleks kuhu autogrammi kirjutada. Riietest tirivast ja kiljuvast piiramisrõngast murravad läbi kaks "staari", kes keelduvad autogrammidest ja istuvad taksosse. Pildistamine jätkub ka läbi takso akna, olles eelnevalt aja võitmiseks takso sisse piiranud. Autogrammivihikuid üritatakse toppida lausa läbi takso uste...

See vist ongi see paljuräägitud fänlus. Ma olen üsna kindel, et ma ei taha enam kunagi midagi nii jubedat näha. Olen inimväärikuse andunud austaja.