Oli üks Oliüks

27. september 2005

Vinge venemaa

Kaua seal venemaal ikka passida. Kolm päeva on enam kui küll. Ja 6 tundi piiril on üle igasuguse piiri. Tont neid võtku oma deklaratsioonide ja kirillitsaga.

Öösel pääsesime lõpuks piirikadalipust läbi. Järgmiseks peatuseks pidasime oma naiivsuses Peterburgi. Aga eiei. Olime just harjumas tundega, et autoga lisaks seismisele ka sõita saab, kui keset pilkast pimedat helkisid vastu kolm rohelist vesti. Piidlesime neid kahtlustavalt, et millega tegeletakse ja kas ka kiiruse vastu huvi peaks olema. Aga kuna vaatlused kinnitasid, et kolm rohelist helkivat mehikest tee ääres lihtsalt seisavad, siis ei pidanud me vajalikuks neid tülitama hakata ja sõitsime neist kenasti mööda. Mille peale kerkis kiirelt triibuline sau. Kummastus, hämming. Kiirust nagu polnudki, nägusid ja näppe me ei näidanud, milles siis asi? Asi, selgus, seisis kolme mehikese ees ja nägi hiljem tagantpoolt vaadeldes hirmsast stoppmärgi moodi välja. Sarnasust tunnistasid ka kolm miilitsat, kes meile viisakalt kaks helesinist protokollilehte väljastasid. Trahv 50 rubla, mis lokaalvaluutasse ümber arvestades teeb peaaegu tammsaare :) Ja isegi altkäemaksu ei küsitud. Vinge värk.

Värk muutus kohe palju vähem vingeks, kui me laupäevasel pärastlõunal Piiteris trahvi tasuda üritasime. Kohapeal seltsimehed miilitsad meilt raha vastu ei võtnud. Ja raha ei tahtnud ka ükski pank, kuhu me sisse põikasime. Pankadevahelised ülekanded- mis need on? Kui arvenumber Sberbank, siis mine ja maksa Sberbanka. Ja nii me siis otsisme panka, kes oleks nõus meid trahvirahast vabastama. Asja sai, mis ta sai, aga aega läks küll parajalt. Eriti kuna maksekorralduse täitmine nõudis kõvasti rohkemat kui kaine talupojamõistus ja kesised teadmised kohalikust keelest.

Linnapildis püüdsid liikuvsõidukid üksteist üle trumbata väljastatava suitsupilve värvi ja aroomiga. Ning püstitada rekordeid selles, mitu sõidurida lisaks mahamärgituile veel tänavale mahub. Võistlus käis ka loomingulises lähenemises autoremonti. Mina pakuks medalit ühele läbiroostetanud Nivale, millel kõik silmaga eristatavad osad auto küljes traadiga kinni püsisid. Küll läks ikka palju traati.

Ja kuhu nad selleks nädalavahetuseks kõik ilusad slaavi tütarlapsed evakueerinud olid?

Tagasitulles nägime Jaanilinnas, kuidas Eesti numbriga BMW suutis oma paaki mahutada ei vähem ega rohkem kui 140 liitrit bensiini. Ilmselt seisnes nipp bensiini allapoole raputamises, kuna iga veidikese aja tagant käis juht autot õõtsutamas küll...

1 Comments:

  • tegelt on nipp väga lihtne - bensiinipaagi ülemises osas on õhuruum , sest nt sooja ilmaga bensiinil paha omadus paisuda - ja see autojuht "raputas" ka selle õhumulli bensiini täis:)

    By Anonymous Anonüümne, at 18:35  

Postita kommentaar

<< Home