Oli üks Oliüks

11. november 2005

Nimed ja tiitlid

Eilselt ajaveebide seminarilt oli küll kahju poolepealt minema tormata, aga kuna elu ei seisne ainult blogides ja blogimises siis see teine osa elust tuletas ennast meelde. Kohustused, noh. Aga muidu oli isegi tiba asjalikum üritus, kui ma arvanud olin. Vähemalt see esimene pool, mida kuulama juhtusin.

Ääretult ebamugavalt tundsin ma end oma rinnasildi taga. Kui ma üritusel ei esinda organisatsiooni, kus päevas suure osa ajast töö sildi all veedan, siis ma eelistaks ka mitte saada selle organisatsiooniga seostatud. Kui mul aga ripub rinnas silt, mis kuulutab seda töökohta, siis ma ei saa enam olla mina kui isik vaid muutun minuks kui ETV esindajaks. Anonüümsus ei ole teemaks, nimeliselt olen ma valmis iga kell esinema. Niikaua, kui ka nimi ei tähenda mingi grupi (perekonna?) vastutahtmist esindamist.

Sisaliktibi kirjutas just sellest, miks ta enda pärisnime all oma blogis ei esine. Pani mõtlema, et miks siis ikkagi.

Kunagi lähenesin sellele nii, et ma ei taha, et mind ära tuntaks. Kõigil on elus tohutu hulk rolle (ülemus, alluv, abikaasa, ema, tütar, õde, kolleeg, sugulane, sõber, koostööpartner, koolikaaslane jne). Ja kui minu arvamusavaldused võivad küll suurema osaga mu rollidest kokku sobida, siis alati leidub roll, millesse see või teine teema lihtsalt ei sobi. Ja nende rollikonfliktide vältimiseks on alati väga lihtne teha võimalikult raskeks enda äratundmine ehk likvideerida rollid.

Teiselt poolt on muidugi vastukaaluks edevus. Loomulikult tahaks mõne "eriti originaalse mõtte" (jajah, sellesama siin :P) avaldada enda nime all ja saada sellega seostatuks. No ja nagunii päris anonüümne ei saa ju olla, kui teatud hulk inimesi teab, kes mingi aliase taga seisab.

Selle, kas esineda anonüümselt ehk varjunimega või siis enda passinimega, paneb enamasti paika ka lugejaskond. Jah, sina ka. Ehk kelle jaoks kirjutatakse (lisaks sellele teemale, et loomulikult kirjutan endale). Need, kes mind tunnevad ja loevad, ei vaja nime siiajuurde. Teie, kullakesed, teate nagunii, kellega tegemist, kus elab ning mis suurusnumbriga jalanõusid kannab. Siis on need, kes mind tegelikult ei tunne ja loevad ikka. No hea küll, neid on arusaamatult palju mu meelest. Aga kas neile annab midagi teadmine, mis tähekombinatsioonid mu ID-kaardil (lisaks eelnimetatud I-le ja D-le) ilutsevad? Mis te selle teadmisega pihta hakkaksite? Liigitaksite? Mis kasu mul sellest oleks peale mõne seose ja eelarvamuse tekke?

Lisaks on veel need lugejad, kes siia miskipärast satuvad, vaatavad ringi ja asutavad mõne aja pärast minema. Neile on üleval paremal ääres pilt. Tunned seda tüdrukut seal pildil, tunned ka allakirjutanut. Valem lihtne. Vastupidist ei propageeri.